ta din jordglob o dra...

Ja som vanligt så finns de en o annan korkad människa där ute 
Igår på väg hem från jobbet, sätter mig på tunnelbanan som tar mig till Slussen där jag alltid byter.
Mycket folk som vanligt, alla sitt platser är såklart upptagna förutom1 säte,men där har ett fruntimmer sin påse samt väska.
Jag stirrar lite på henne o hon fattar att hon ska ta bort dessa så jag kan sätta mig,såklart blir hon sur eftersom jag nu satt mig på hennes väska som hon låtit stå kvar, jag säger högt att dessa platser är till för folks rumpor o inte för väskor. hon svarar att hon inte bryr sig om min rumpa. 
 
Hon håller en jordglob i påsen, så jag säger åter igen att sittplatser är inte för väskor o påsar, hon säger då att tänk om man har flera väskor/påsar, o ja svarar att det skiter jag i, ta din jävla jordglob o sätt dig nånannanstans eller på golvet
Snett över sitter en äldre som börjar att asgarva, flera andra drog på smilbanden.
När vi kliver av kommer damen fram till mig, hon som började skratta, hon ville tacka mig för att jag sa ifrån och att jag gjorde hennes dag :)

Kommentera inlägget här :