Mitt drömjobb i skobutik..

Del 2
 
.......
Dagen kom äntligen. Första dagen på nya drömjobbet.
åh vad jag har längtat o sett fram emort detta.
Ja lite nervös var jag såklart, jag hade ju inte träffat dom jag skulle jobba med o visste ju inte så mycket om allt runtom.
Men de ska lösa sig, jag e snabb på att lära mig saker jag tycker om.
iklädd i ljusrosa 3/4 byxor, en tunn rosa blommig blus hade jag på mig o håret var utsläppt.
Jag möttes av en tjej,en lång smal mörk tjej. senare visade de sig att hon vad BC (butikschef)
Hon var trevlig o glad som person. Hon had låååånga naglar, längre än mina, annars brukar jag ha längst i mina kretsar 
 
Jag blev mer eller mindre inslängd i arbetet direkt, vilket inte gjorde mig nå alls, jag gillar ju att prata med folk o har inget problem alls med med.
Klart att de blev många frågor eftersom jag inte kan så mycket om skor, men jag lär mig under tiden
 
En till tjej hade börjat samtidigt med mig,ja typ 1 vecka innan. en ung sockersöt tjej, Vi fann inte varandra från början, men det gjorde vi lite längre fram, visst är hon sockersöt fortfarande men jäklar vad skinn på näsan hon har unga dam, så man ska inte döma hunden efter håren ......
 
Sen hade vi ytterligare en tjej, som jobbat i företaget i mååååånga år.
henne gillade jag från dag 1, vi har lite samma tänk när vi jobbar.
hon e lite lugnare o tillbaka jämfört med mig, men vi kompleterar varandra skitbra.
vi vet båda 2 vart vi har varandra i hur vi båda jobbar, inga oklarheter där inte.
 
Dagar o veckor rullar på, o jag stortrivs, jag känner att jag kommit in jättebra med alla, några extra tjejer fanns oxå som hoppade in då o då.
dessa fick jag inte så mycket grepp om eftersom jag träffade dom så sällan. 
Men dom extra gillade jag o hade inga problem med alls.
 
Jag blev tilldelad avsvarsområde i butiken vilket var såklart kul.
Några månader går o allt rullar på.
 
De är nu som jag känner att jag hittat rätt, allt e kul. vi skrattar mycket på jobbet, vi har roligt.
Vår BC e rätt dråplig så man kan skratta med henne massor.
 
Efter ett gäng månader utlyses en tävling, gissa vem som blir taggad till tusan??? Jag såklart. som jag sa till ägaren o alla som känner mig vet att det triggar mig sjukt mycket.
 
Den som kunde sälja mest av en  viss produkt under en viss tid skulle vinna ett pris. Ett pris som var helt ok.
Jag ville vinna o satte fart, vem tog ledning från första början???
Ja detta var inte bara vår butik utan det var alla 7 butiker som skulle tävla individuellt.
 
Det här ska jag vinna. vem tog hem det med en överlägsen ledning???
Thats me!!!!!!
Har jag bestämt mig så har jag!!....
 
Men nu börjar det hända andra saker som inte e lika roliga, de e nu jag börjar ifrågasätta min dröm, de e nu ledning börjar svikta i mina ögen
Fast de har pågått lite lite lite under en tid....
 
Man försöker att inte ta åt sig men de blir svårt efter ett tag.
 
Redan efter några månader börjar det komma till vår kännedom att ledningen inte e nöjda med vårt arbete i butiken att vi ofta gör fel, att vi inte gör något osv,,,,
 
nu börjar de sakta gå upp för mig att något inte e ok o detta kommer eskalera,,,,,,,,,,,,
 
/// fortsättning följer
 
Bildresultat för skor
 
 
 
Taggar: arbetespass, krig, naglar, nytt jobb, skobutik, skor, stortrivs, tjej;

Kommentera inlägget här :