Smörgåstårta

Jag fick förfrågan hur jag gör smörgåstårta? jaa de e ju lite beroende på vilket humör jag e på eller vad jag önskar ha i o så, men skall försöka

Jag använder mig oftast av såna polarkakor som när man lägger ihop 2 blir den rund, men valfritt bröd, men detta bröd är gott.

Hur många lager man vill ha får man ju avgöra själv.
Jag brukar göra bottnar med fyllning dagen innan så att den hinner "sätta" sig lite, blir bättre/godare då.
Plasta bara in ordentligt så den inte blir torr.
Valfria fyllningar beroende på vad man e ute efter. den sista jag gjorde till Jespers kalas var med fyllnig 1 & 2
ovanpå bredde jag ett lager mjukost runt hela så att allt sitter "fast"

Garnering

Skivade gurkor på sidorna. räkor, tomat,  citron, ägg, kaviar. skinka. paprika.......
man kan ha vad som helst.


fyllning1

Mjukost blandat med skinka o lite majonäs, valfria kryddor.

fyllning 2

Tonfisk med creme fraiche lätt avrunnen annars blir den för blöt. salt peppar rödlök eller purjolök. citron

fyllning 3

räkor majonäs hackad ägg citron

fyllning4

leverpastej blandas med vispad vanlig grädde


Kommentarer :

#1: kicki

MUMS! Tack vännen. Hoppas jag inte ställde till det i huvudet på dig när jag messade igår ;-)Men lite kul var det *ler.

skriven

Kommentera inlägget här :