Mitt drömjobb i skobutik,....

Bildresultat för dröm
 
 
Del 1
 
Alla har vi våra drömmar, dom man drömmer i vaket tillstånd, dom man drömde om som liten, dom man egentligen funderar på om det är drömmar eller ej, och så har vi dessa knasiga drömmar om nätterna, dom vi inte riktigt rår på.
Ja vad e då en dröm egentligen, vill vi verkligen uppnå alla? eller vill vi hålla dom i drömläge.
 
Alla som känner mig vet att jag alltid har gillat skor, skor i alla olika färger o former. Inte nödvändigt med dyra, eller billiga.
Jag bara älskar skor.
En del har andra saker som accesoarer dom gillar o mitt är skor
 
De var därför sommaren 2016 jag fastande för en annons att dom sökte folk till just en skobutik.
Direkt sa jag till mig själv, det här är ett jobb för mig.
Jag älskar skor, jag älskar att jobba o jag är en grym säljare.
Kan dom hitta nån bättre? nää tänkte jag, jag skickade ett mail.
 
Snabbt svar blev det, ägaren ville veta lite mera.
Såklart var jag snabb att svara tillbaka.
 
Ett möte blev bokat o sagt o gjort, jag åkte o träffade denna man som ägde butiken.
En man i min smak, han verkade driven, hade stor passion för sitt företag, det visade sig att han har 7 butiker.
Han sa att han gillade tävlingar o kunna ge personalen en morot.
jag sa ju såklart att jag älskar tävlingar o att detta sporrar mig enormt mycket
Vi satt i 1,5 timme o pratade om allt möjligt.
De var en torsdag, han skulle träffa några till den eftermiddagen o sedan var han klar med intervjuverna
 
När jag gick ifrån vårt möte var jag possitiv, men man kan inte hoppas för mycket då blir man bara besviken om det skiter sig.
 
Helgen fortskred o jag kunde inte annat än att hoppas o hoppas.
 
Måndag kom o samtalet från han på Skobutiken ringer.
jag befinner mig på landet med våra vänner.o det är en fin sommardag.
Jag minns samtalet som igår. Han frågade hur helgen varit o frågade om jag funderat nå över jobbet, funderat??? inte gjort annat ju.
han sa alla fall att han skulle bli väldigt besviken om jag inte tackade jag nu, han räknade med mig o verkade så possitiv så.
 
Lönen diskuterade vi oxå, han sa att detta får du xxx nu i timmen och så tar vi en diskussion lite längre fram om ca 3-4 månader o kollar lönen mera då.
32 timmar i veckan skulle jag få minimum, men jag skulle räkna med att det alltid är mera tider som erbjuds o att komma upp i full tid var fullt möjligt.
såklart tackade jag JA med ett leende på läpparna.
Kontraktet skulle han skicka till mig, vilket gjordes o där står även det som vi talat om att se över lönen längre fram.
 
Dagarna innan jag skulle börja med mitt drömjobb. att ha fina skor omkring sig, att tala med kunder, vilket jag älskar o klarar avi alla lägen.
Att ha ett jobb man längtar till att ha ett jobb där man är behövd o känna sig uppskattad i, är det inte en dröm så säg???
 
men var det bara en dröm detta, eller vad hände????
 
Del 2 kommer snart,,,,,,,,, håll ut
 
Bildresultat för skor
 
Taggar: 2016, 3, 7, Sommar, butik, dröm, jobb, lön, skobutik, skor, sommardag, älskar;

Kommentera inlägget här :