förväntningar

Dagen blev inte sådär som jag tänkt mig, eller blir den det nånsin ?
Blir våra dagar vad vi förväntar oss?
Eller har vi för höga förväntningar?
Detta är ett fenomen som jag ofta funderar på.
 
Man kliver upp o har oftast en klar bild över att idag blir det såhär, och
handen på hjärtat hur ofta stämmer det när dagen väl passerat.
En liten felmarginal åt nåt håll slutar det annorlunda....
det kan leda till både bra o dåliga saker.
 
idag började den mindre bra för mig. 
Ja inte nå speciellt sådär......
Ni vet sånt smått som man irriterar sig på, typ:
Vaknade lite för tidigt för att jag väntade samtal och såklart
hade jag migrän, IGEN !!!, samtalet kom ca 1 timme efter planerat
utsatt tid ( ja nej min tid e inte så viktig)
Får stressa pga av detta samtal till tvärbanan, precis framme inser jag att
plånboken ligger kvar hemma, ja med SL kortet i såklart.
Springer hem o tillbaka med andan i halsen o tvärbanan väntar faktiskt, chaufören ser mig
springa. Tack för den alla fall !!
Kaos med masssssor av kunder på jobbet. Men Marie vilken klippa jag jobbar
med, vi rodde hem alltsammans under eftermiddagen
Migrän medicinen slut på båda närliggande Apotek, men det kanske jag
överlever tänkte jag
Dagen avslutades med ett gympass för min del o efter det en god  middag
som Darlingen tillrett.
 
Som sagt var, inget särskilt, men jag överlevde även denna dag 
och är glad för dessa dagar oxå. 
De mesta i vårt liv berikar oss.
 
LOVE!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: dagen, förväntningar, igen, kul, livet, migrän, trött, tvärbanan;

Kommentera inlägget här :